مهاجرت کشاورزان

مهاجرت کشاورزان



تاریخ : 1400/9/18 ساعت 17:29






خلاصه مطلب: Agriculture and Agri-Food immigration

 

🔺  صنعت کشاورزی و مواد غذایی کشاورزی کانادا جزء حیاتی اقتصاد کانادا است و سالانه بیش از 110 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می کند. با محبوبیت غذاهای بین المللی در کانادا، تقاضا برای بسیاری از محصولات سایر کشورها در حال افزایش است.

 

 

🔺 کارگران بخش کشاورزی از سراسر جهان تحت برنامه کشاورزی کار فصلی دولت کانادا می توانند وارد کانادا شوند. این برنامه همراه با آژانس های محلی، به کشاورزان کمک می کند تا کارگران خارجی را برای کاشت، هرس علف های هرز و چیدن محصولات میوه و سبزی در سراسر کشوراستخدام کنند. دولت بر شرایط کار و زندگی نظارت دارد و دستمزدها را تعیین می کند.

با توجه به کمبود نیروی کار در این صنعت، کانادا مشتاق استقبال از مهاجران با تجربه کشاورزی است. علاوه بر کارگران فصلی کارگران خارجی غیرفصلی با ویزای کار موقت می توانند در صنایع کشاورزی و مشاغل مربوطه شاغل باشند. این کارگران معمولا حق دریافت اقامت دائم کانادا را ندارند.

 

🔺  پایلوت مهاجرت کشاورزی و غذایی تحت عنوان immigration Agriculture and Agri-Food جهت ارائه اقامت دائم کانادا به کارگران خارجی موقت واجد شرایط در این بخش راه اندازی شده، که هر سال تا 2750 درخواست را پردازش می کند.

 

🔺 پایلوت مهاجرتی کشاورزی و مواد غذایی کانادا، یک برنامه سه ساله برای آن دسته از نیروهای کار خارجی و غیر فصلی در کاناداست که در صنایع مربوط به فرآوری گوشت، تولید قارچ و گلخانه ای و صنایع دامپروری مشغول می‌باشند.

🔺 این مسیر مهاجرتی به دست آوردن اقامت دائم برای افرادی می باشد که دارای تجربه کانادایی قابل قبول باشند و در ضمن یک پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی داشته باشند.

🔺 این برنامه شامل استان کبک نمی گردد، البته کارفرمایان این استان می توانند کارگران موقت خارجی را با گرفتن LMIA دوساله (بخشی از پایلوت مختص این استان) استخدام نمایند و این افراد سپس از طریق برنامه تجربه کبک PEQ می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند.

 

مشاغل تحت پایلوت Agri-Food:

ـ فرآوری گوشت

ـ قصابی خرده فروشی    NOC B 6331

ـ قصاب صنعتی  NOC C 9462

ـ کارگر فرآوری مواد غذایی  NOC D 9617

ـ کارگر برداشت برای تولید قارچ در تمام طول سال و تولید محصولات گلخانه ای  NOC D 8611

ـ کارگر معمولی مزرعه برای تولید قارچ در تمام طول سال، تولید محصولات گلخانه ای یا پرورش دام  NOC C 8431

ـ سرپرست مزرعه و کارگر تخصصی دام برای فرآوری گوشت، تولید قارچ در تمام طول سال، تولید محصولات گلخانه ای یا پرورش دام  NOC B 8252

 

الزامات برنامه Agri-Food   

 

🔺 داوطلبانی که سابقه کار در مشاغل فوق را دارند باید شرایط زیر را داشته باشند تا بتوانند برای اقامت دائم کانادا تحت پایلوت مهاجرت کشاورزی غذایی در نظر گرفته شوند.

 

ـ یک سال تجربه کار تمام وقت و غیر فصلی در کانادا در برنامه کارگران خارجی موقت در یکی از مشاغل واجد شرایط.

ـ دارا بودن CLB4

ـ معادل خارجی تحصیلات متوسطه یا بالاتر

ـ پیشنهاد شغلی مرتبط برای کار تمام وقت و غیر فصلی ، خارج از کبک یا با دستمزد بالاتر از حد رایج.

 

 LMIA دو ساله برای کارفرمایان :

 

ـ برای کارفرمایان واجد شرایط در بخش فرآوری گوشت ، ارزیابی اثر بازار کار (LMIA) دو ساله صادر می شود.

ـ این کارفرمایان باید برنامه های خود را برای حمایت از کارگر خارجی موقت در اخذ اقامت دائم بیان کنند.

ـ تولیدکنندگان گوشت تحت اتحادیه  به نامه‌ای حمایتی از اتحادیه خود نیاز دارند و فرآورده‌های گوشت غیر اتحادیه باید الزامات بیشتری را برای اطمینان از محافظت از بازار کار و کارگران مهاجر برآورده کنند.

 

نکته : علاوه بر این برای مهاجرت کشاورزان مسیر مجزای دیگری تحت عنوان مسیر خوداشتغالی وجود دارد که مفصلا آن را توضیح د اده ایم.